RemonterDescendre




Valve Cancels Paid Mods For Skyrim Raglem11
Valve Cancels Paid Mods For Skyrim Jeux_d10
Valve Cancels Paid Mods For Skyrim Id_mem11
Valve Cancels Paid Mods For Skyrim Dispon10
Valve Cancels Paid Mods For Skyrim Parten12



 
Le Deal du moment : -29%
PC portable – MEDION 15,6″ FHD Intel i7 ...
Voir le deal
499.99 €

Partagez | 
 

 Valve Cancels Paid Mods For Skyrim

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 

Sujets similaires

+
AuteurMessage
Captain Dodo

Captain Dodo

Masculin Messages : 1621

Valve Cancels Paid Mods For Skyrim _
MessageSujet: Valve Cancels Paid Mods For Skyrim   Valve Cancels Paid Mods For Skyrim EmptyMar 28 Avr - 5:17

"Well, that was fast. Less than a week after implementing the arrangement, Valve and Bethesda have decided to cancel their paid mods scheme for Skyrim, and issue refunds to anyone who paid for one.

The deal, which would allow mod creators to sell their previously-free work on Steam (with Valve and Bethesda taking 75% of the cut), outraged fans who saw it as an assault on a tradition of free mods, upset creators who saw the dangers in the crediting and payment options and even led to Valve boss Gabe Newell—on any other day one of the most beloved men on the internet—getting his ass downvoted to oblivion on Reddit.

A statement from Valve employee Aldon Kroll on the Steam Community portal reads:


"We’re going to remove the payment feature from the Skyrim workshop. For anyone who spent money on a mod, we’ll be refunding you the complete amount. We talked to the team at Bethesda and they agree.

We’ve done this because it’s clear we didn’t understand exactly what we were doing. We’ve been shipping many features over the years aimed at allowing community creators to receive a share of the rewards, and in the past, they’ve been received well. It’s obvious now that this case is different.

To help you understand why we thought this was a good idea, our main goals were to allow mod makers the opportunity to work on their mods full time if they wanted to, and to encourage developers to provide better support to their mod communities. We thought this would result in better mods for everyone, both free & paid. We wanted more great mods becoming great products, like Dota, Counter-strike, DayZ, and Killing Floor, and we wanted that to happen organically for any mod maker who wanted to take a shot at it.

But we underestimated the differences between our previously successful revenue sharing models, and the addition of paid mods to Skyrim’s workshop. We understand our own game’s communities pretty well, but stepping into an established, years old modding community in Skyrim was probably not the right place to start iterating. We think this made us miss the mark pretty badly, even though we believe there’s a useful feature somewhere here.

Now that you’ve backed a dump truck of feedback onto our inboxes, we’ll be chewing through that, but if you have any further thoughts let us know."



Bethesda, too, have issued a lengthy statement explaining where they were coming from with the deal, and why they’ve made the decision with Valve to shelve this particular version. It’s a long read, but worth it if you want a little more background to why the decisions were made.


"After discussion with Valve, and listening to our community, paid mods are being removed from Steam Workshop. Even though we had the best intentions, the feedback has been clear – this is not a feature you want. Your support means everything to us, and we hear you."


While Valve and Bethesda may have a case somewhere, at some point in time to charge for mods (indeed, Kroll says Valve will simply be looking elsewhere to “start iterating” paid mods), this particular program was implemented terribly (dropped out of nowhere, with little consideration given to the legal impact of modding’s convoluted crediting process), in a way that showed either a lack of understanding of their community, or a lack of care for what they thought about the modding scene. Kudos to all involved for realising this, pulling the plug and going back to the drawing board.
"

Source: Kotaku (Anglais)
Revenir en haut Aller en bas
Elestel

Elestel

Masculin Messages : 644

Valve Cancels Paid Mods For Skyrim _
MessageSujet: Re: Valve Cancels Paid Mods For Skyrim   Valve Cancels Paid Mods For Skyrim EmptyMar 28 Avr - 6:07

Citation :
We’ve done this because it’s clear we didn’t understand exactly what we were doing.
Laughing

Si je comprends leur vision de super gros mods payants qui seraient meilleurs que tout ce qu'on connaît actuellement puisque ses développeurs pourraient bosser dessus à temps plein, ils se sont bien plantés dans son implémentation.

Perso, qu'ils donnent aux créateurs de mods l'option de monétiser leur mod, pourquoi pas, même si ça va à l'encontre de nos traditions de gaming. Je ne me verrais pas payer pour un mod, mais je ne pense pas que ce soit la voie choisie par la plupart des moddeurs de toute façon, et pour certains mods ça pourrait se justifier de payer.

Non, ce qui me choque en particulier, c'est que Valve et Bethesda s'accaparent 75% des revenus des mods. C'est du vol, point. Ils pourraient prendre jusqu'à 25%, pas davantage, puisqu'on parle bien du travail des moddeurs là. Non, ils se sont juste dits : "Tiens, les mods sont devenus super populaires chez les joueurs. Comment pourrait-on en profiter pour générer plus de revenus ?". C'est un manque de respect envers les joueurs et surtout envers les moddeurs. Les 25% qu'ils laissaient aux moddeurs c'était vraiment juste histoire de dire qu'ils touchent une part du gâteau.
Revenir en haut Aller en bas
Jiitar

Jiitar

Masculin Messages : 619

Valve Cancels Paid Mods For Skyrim _
MessageSujet: Re: Valve Cancels Paid Mods For Skyrim   Valve Cancels Paid Mods For Skyrim EmptyMar 28 Avr - 7:24

25% c'est trop peu certes, après il ne faut pas oublier qu'il y a des hébergeurs à payer pour pouvoir avoir ces mods et qu'accessoirement, tout les mods produits à l'aide du Creation Kit de Bethesda appartiennent à Bethesda. Donc de mon point de vue, il est normal que Valve et Bethesda touchent une part sur la vente d'un mod. Après, je ne m'étendrais pas plus sur ce sujet, le net commence à me gaver avec ça.
Revenir en haut Aller en bas
Elestel

Elestel

Masculin Messages : 644

Valve Cancels Paid Mods For Skyrim _
MessageSujet: Re: Valve Cancels Paid Mods For Skyrim   Valve Cancels Paid Mods For Skyrim EmptyMar 28 Avr - 7:36

Comme je l'ai dit, je ne suis pas contre les mods payants avec une part du gâteau pour Valve et Bethesda sur le principe, bien que je ne pense pas que cela m'intéresserait d'acheter de tels mods à titre personnel.

Valve fournit la logistique, Bethesda la licence et la moddabilité de base, c'est logique qu'ils touchent quelque chose en cas de mod payant. Mais 75%, c'est se foutre de la gueule du monde. Dans un mod payant, c'est bien le moddeur qui fait l'essentiel du travail et devrait être mieux rémunéré que les autres. Si Skyrim était juste un bac à sable gratuit que fournit Bethesda en faisant uniquement des rentrées d'argent sur les mods, qu'ils se prennent 75% dessus ne m'aurait pas choqué, mais ce n'est pas le cas : ils se sont déjà bien payés avec l'achat du jeu initial.

Bien sûr que la propriété intellectuelle des mods est légalement à Bethesda. Cela n'empêche pas que la politique qu'ils ont tenté de mettre en oeuvre n'est pas éthique à mes yeux. Ils étaient juste à l'affût d'une nouvelle source potentielle de revenus sur le dos de la communauté.
Revenir en haut Aller en bas
Kal57

Kal57

Masculin Messages : 11283

Valve Cancels Paid Mods For Skyrim _
MessageSujet: Re: Valve Cancels Paid Mods For Skyrim   Valve Cancels Paid Mods For Skyrim EmptyMar 28 Avr - 9:13

Super bonne nouvelle, ce n'était pas gagné vu la tendance qu'a la communauté des joueurs en général à aimer se faire pigeonner. Mais cette fois elle a dit non et c'était ce qu'il fallait faire.
Quand à leur explication à Valve, elle me fait rigoler, j'espère que personne n'y croit car il faut être bien naïf (et je suis gentil) pour y croire. Il suffit juste de regarder comment était décidé le partage des gains pour savoir qu'ils n'avaient qu'un seul objectif : s'en mettre plein les poches sur le dos des moddeurs.
Revenir en haut Aller en bas
Contenu sponsorisé




Valve Cancels Paid Mods For Skyrim _
MessageSujet: Re: Valve Cancels Paid Mods For Skyrim   Valve Cancels Paid Mods For Skyrim Empty

Revenir en haut Aller en bas
 

Valve Cancels Paid Mods For Skyrim

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1

Permission de ce forum:Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Gamers from Hell :: Jeux Vidéo :: Discussions-
Sauter vers: